Сброс/чтение ошибок подушки безопасности. Air bag (SRS) light reset / error code evaluation

После манипуляций с сиденьем или рулем у вас может загореться контрольная лампа подушек безопасности. Ниже инструкция, как с этим бороться, которую я честно свистнул. После вторых ковыряний с clock spring сброс не помог и я дополнил эту инструкцию найденным справочником ошибок подушки.

Air bag lite reset

You do not need to disconnect the air pocketbook to perform this repair just if for some reason you do, this is the procedure on how to reset the air pocketbook light without having to get to the dealer. (Tested and does work!)

1. Turn the key from off to on.
2. Sentry the airbag light closely. It will stay on for a few seconds and so as soon equally it blinks off (the start of the flashing), turn the cardinal off instantly.
3. Count to v (1 Mississippi, 2 Mississippi . . .)
4. Repeat steps ane-3 two more than times until you have done the wheel 3 times.
5. At present plough the key on and lookout man the light. It will showtime blinking in a unlike, slower manner. This is diagnostic manner. You can watch this for a little while, no bustle.
6. Now plow the key off over again, Count to 5 like in step 3 again, and turn back on. If the procedure worked, the airbag lite will not be flashing.

Сброс ошибки подушки безопасности

Для починки сидения вам не нужно отключать подушки, но если вы все же отважились, вот процедура как сбросить индикатор подушки без поездок к дилеру (проверено, работает!)

1. Включаем зажигание
two. Внимательно смотрим на лампочку эйрбега. Она сначала несколько секунд горит постоянно, потом тухнет на секунду, потом начинает мигать. Нам нужно поймать момент сразу после того, как она потухла (но до того, как она начала мигать) и выключить зажигание.
3. С выключенным зажиганием подождать, досчитав до 5 ("раз миссисипи", "два миссисипи"…) — на самом деле не менее 3 секунд 🙂
4. Повторить шаги one-3 еще два раза так, что общее кол-во циклов вкл-выкл зажигания стало три.
5. Поворачиваем ключ на зажигание и смотрим на лампу эйрбега. Теперь она должна мигать по-другому, медленнее. Это диагностический режим. Можете насладиться этим медленным миганием, спеху нет, вы уже почти все сделали.
half-dozen. Выключаем зажигание в последний раз. Снова считаем до пяти, как мы это делали на шаге 3 и включаем зажигение. Если нигде не лажанулись, лампа эйрбега не будет больше мигать.

Reading and understanding SRS error codes

If you have an actual problem with your air purse system, yous tin can count the blinks in diagnostic mode and perchance narrow down the problem.

The SRS airbag calorie-free on the driver panel tin can exist used to read SRS specific problem codes on the GT-R without the use of a Consult-III device.

There are two modes of operation for the SRS indicator low-cal, the normal every day one called "User Mode", and the more advanced "Diagnosis Fashion".

Ordinarily, the automobile always operates in Normal mode. That is to say, the light goes on for 7 seconds (if it doesn't, that's a fault code too, or your lamp's burnt out) when the ignition is put to "ON", then one of these things can happen:

The light turns off (indicating all is OK!) and at this point, you cannot get in "Diagnosis Fashion" (that advanced mode is only available when there's an actual trouble code)
The indicator stays on. Which means you should take cover considering information technology indicates an airbag has deployed or a serious malfunction is occurring.
or finally, the indicator blinks in 1/2 second pulses, indicating in that location are SRS fault codes to exist read
If you lot did something similar change to aftermarket seats on a Premium (US) or Canadian car, you volition lose the side airbags in the seats, and this will trigger an error code.

To read the actual malfunction code while trying to ready the issue (non going to detail that office here), you have to put the vehicle in SRS "Diagnosis Mode". Again, this can ONLY be washed if you lot accept condition #3 listed above.

Follow these steps to go from "User Style" to "Diagnosis Fashion".

Using the starter push button, put the car to "ON" manner (without starting the car. Practice not press the restriction pedal).
The SRS Lite will light up for seven seconds. Equally soon equally the SRS light goes off, plough the car off (before the quick 1/ii 2nd fault blinks announced)
Await more than 3 seconds (count to five!)
Practice pace #1, #ii and #3 ii more than times (you must do it three times full)
Put machine to "ON"
At this betoken, if everything went right, y'all volition at present be in SRS "Diagnosis Manner". How to tell?

The SRS light will now low-cal up for seven seconds as usual, but then instead of blinking, it will either light upwardly again for 3 seconds (A series code) or 2x 1.5 seconds (B series code) earlier flashing a 1/2 second error lawmaking and repeating again.

From that point on, your car will stay in SRS "Diagnosis Way" until yous clear all SRS error codes and turn the ignition off.

If there are nonetheless SRS error codes nowadays when you shut the car off, it will come back in "Diagnosis Way" whenever you put ignition to "ON". To become back to the regular "User Mode" without having to fix all the SRS errors, y'all must simply follow the same above steps #1 to #4 again, and the car will revert back to "User Way".

Ok, so at present you're in "Diagnosis Mode" where you get the initial 7 2d SRS low-cal followed by either a 3 second blink or 2x 1.5 second blink, then blink codes. All the codes will echo sequentially then yous should notation them downward (eg: iii second calorie-free, 2 blinks, 3 second calorie-free, v blinks, 1.5 second light, 1.5 2nd light, 6 blinks, etc etc) . If you lose count, just turn the machine off and then back to ON as it will stay in "Diagnosis Mode"

Here's the table for the blink codes that come after a 3 second blink:

0 blinks: Self-diagnosis result is non deleted

1. Front end LH seat belt pre-tensioner
2. Driver air purse module
three. Front RH seat chugalug pre-tensioner
4. Northward/A
v. Occupant Classification System control unit of measurement
6. Crash zone sensor
7. Air bag diagnosis sensor unit of measurement
8. Front passenger air purse module
9. North/A
ten. Due north/A
11. Front passenger air handbag OFF indicator

If you've removed your OE seats with side airbags and demand to check if the SRS error code is related to either passenger or driver side module, the following series of blink codes associated with the 2x i.5 2nd SRS calorie-free are the ones to look for ( #one and #2):

Here's the tabular array for the blink codes that come later on 2x 1.5 second blink:

ane. Front RH side air bag module
two. Front LH side air bag module
3. RH satellite sensor
4. LH satellite sensor
5. RH side drapery air bag module
vi. LH side drape air bag module

If you're troubleshooting an error code and think information technology has gone away, you tin plough the ignition off and back to "ON" to reread the diagnosis codes. If you lot happen to articulate all the codes and turn the ignition Off, the auto volition AUTOMATICALLY go back to "User Mode" since there are no more than user codes.

There is also a recall NTB07-009 on a rear KC door wire harness that can result in an air bag lite.

VOLUNTARY RECALL Campaign 2004–2006 NISSAN TITAN REAR DOOR HARNESS
Nissan has determined that on some 2004 – 2006 model year Titan King Cab vehicles, a defect that relates to motor vehicle safety exists.
In some affected vehicles, in that location is the possibility that the wires in the harness routed through the rear doors and into the trunk on each side of the vehicle may interruption due to over bending of the harness as the doors are opened and airtight. The wires in the harness control diverse systems including the seat belt pretensioners, the passenger side seat belt tension sensor, and rear audio speakers.
If the wire for the seat chugalug pretensioners breaks and makes contact with a wire for the speaker, there is a possibility that the pretensioner may deploy and tighten the seat belt. If this happens when the chugalug is retracted, it will not be possible to utilize the seat belt. If one of the wires for the seat belt tension sensor breaks inside the rider side harness, the passenger side front air bag will not deploy equally designed in a frontal crash. Nissan is conducting a Voluntary Call back Campaign to inspect the wire harness comprehend for damage and, if necessary, a new wiring harness with a new type comprehend will be installed and
rerouted.

Cleaved Spiral CABLE:

If the steering cycle is turned with the steering linkage disconnected, it frequently breaks the spiral electrical cable in the steering cycle. The symptoms include airbag light on, horn & cruise control don't work. This frequently happens during header installation due to turning the steering wheel after disconnection of the steering shaft in the driver side bicycle well surface area. Alert: ATTEMPTED REPLACEMENT OF THE SPIRAL CABLE MAY DETONATE THE AIR BAG IN YOUR Face. Make sure you know what yous are doing before attempting replacement of the screw cable.

AIR Handbag сброс ошибки

1. Переключаем комп. из пользовательского режима в диагностический:
Ключ зажигания из OFF в ON, после того как лампа подушек загорится на семь секунд и погаснет, в течении i секунды ключ в OFF не менее чем на iii секунды.
Сделать три раза. Повернуть ключ в положение ON. Лампа подушек будет медленно мигать. Мы находимся в диагностическом режиме.

2. Повернуть ключ в положение OFF не менее чем на одну секунду и обратно в положение ON. Диагностический режим переключится на пользовательский, результат самодиагностики стирается, если неисправность была устранена.

iii. Если неисправность не была устранена до этой процедуры, то переход из диагностического режима в пользовательский делаем в ручную так как в п.ane.

Как сбросить ошибку подушки безопасности

После включения зажигания и запуска двигателя на приборной панели автомобиля зажигается много различных лампочек – контрольных, информационных и т. п. Это нормальное явление. Система проводит самодиагностику и сигнализирует об исправности, в том числе защитного комплекта оборудования. Но если лампочка подушки безопасности продолжает мигать и спустя несколько минут после запуска двигателя, то требуется принять определенные меры.

Возможные причины поломки

Как показывает практика эксплуатации современных автомобилей, оснащенных элементами активной и пассивной защиты водителя и пассажиров, существует три основные причины, по которым загорается индикатор:

  1. При дорожно-транспортном происшествии. После столкновения, если в машине сработали подушки безопасности, то причина загорания контрольной лампочки очевидна: защитная система выполнила свою функцию, о чем и сигнализирует. Вполне возможно, что после незначительного столкновения подушка не сработала, но на приборной панели загорелся индикатор, что может свидетельствовать о повреждении датчика. В такой ситуации единственно верное решение – обратиться в сервисный центр (желательно к заводскому дилеру) для выявления причины неисправности и ее устранения.
  2. Неисправность контактов датчиков. В процессе повседневной эксплуатации автомобиля могут перегореть или окислиться контакты, расположенные на блоках подушек. Как результат, на приборной панели будет мигать сигнал. Он может периодически появляться и гаснуть. Решение проблемы – поиск неисправности и замена вышедших из строя деталей, элементов системы.
  3. Установка дополнительного оборудования. Зачастую именно после работы с электропроводкой или электрооборудованием владельцы автомобилей получают на приборной панели такую ошибку.

Пошаговая инструкция

Если владелец транспортного средства убежден, что автомобиль ни в какое дорожно-транспортное происшествие не попадал, и все датчики, контакты находятся в исправном состоянии, то скорее всего произошел какой-то небольшой сбой в электронном блоке управления (ЭБУ). Следовательно, проблему можно устранить самостоятельно, нет нужды обращаться в сервисный центр. Главное – разобраться с порядком действий и четко, пошагово выполнить следующие действия:

  • Вставить ключ в замок зажигания.
  • Нажать на педаль тормоза и удерживать ее в таком положении в течение всего времени проведения операции по сбросу ошибки.
  • Повернуть ключ зажигания во второе положение. При этом должны загореться все лампочки на приборной панели, часть из них постепенно погаснет. Необходимо дождаться, когда перестанет гореть именно значок подушки безопасности.
  • Как только индикатор погаснет, не позднее 1 секунды необходимо включить зажигание, подождать 3 секунды и выключить двигатель. Всю процедуру необходимо повторить трижды, четко выдерживая короткие временные рамки.
  • Вновь включить зажигание и внимательно присмотреться к поведению лампы. Поскольку, если все было выполнено правильно, она должна мигать медленнее, что означает переход системы в диагностический режим. Следовательно, проблема устранена. Осталось только убедиться в этом.
  • Выключить зажигание, подождать не менее 5 секунд и снова повернуть ключ во 2-е положение. Лампа должна потухнуть.

Таким образом, если все делать согласно указанному алгоритму, то сбросить ошибку подушки безопасности абсолютно несложно без визита к сервисным специалистам.